Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 3 października 2011

Fotografia reklamowa i jej oddziaływanie

Małgorzata B.


Reklama ma określone cele. Wzorowana jest na tym jak żyjemy. Zarówno słowa jak i obrazy odgrywaja kluczową role informacyjna, inspirują nas, a nawet potrafią bawić. Przyjrzyjmy się, jaką rolę odgrywa fotografia reklamowa w różnych mediach.

Reklama jest wszechobecna. Szczególną moc i silny przekaz posiada fotografia reklamowa, która jest najważniejszym medium reklamy zewnętrznej. Statyczne reklamy otaczają nas wszędzie, widzimy je podczas spaceru, jeżdżąc ulicą czy stojąc na przystanku. Fotografia reklamowa odgrywa większą rolę niż słowa. Nikt na drodze nie ma czasu, aby zastanowić się i wczytywać w reklamy. Naszą uwagę przyciąga obraz i zdjęcia. To właśnie fotografia reklamowa jako obraz zapada nam w pamięci i wzbudza nasze zainteresowanie. Dopiero później liczy się tekst.
Innym obszarem, gdzie fotografia reklamowa zyskuje coraz większe znaczenie, są media online. Fotografia reklamowa pojawia się na stronach internetowych w postaci banerów, okienek pop-up itp. Reklamy atakujące ze stron internetowych potrafią drażnić użytkowników. Dopiero fotografia reklamowa w postaci ciekawego obrazu może zwrócić uwagę na dłużej i zainteresować odbiorcę.

Fotografia reklamowa nie jest łatwą pracą. W celu wyrażenia konkretnych idei, obraz musi być traktowany bardzo ostrożnie. Fotografia reklamowa opiera się na właściwym wykorzystaniu światła i lokalizacji. Trzeba umieć wyeksponować zalety i cechy charakterystyczne produktu, a także często pokazać emocje przy wykorzystaniu modeli. Fotograf robi zdjęcia obiektów pod odpowiednim kątem, potrafi też stworzyć ciekawe aranżacje reklamowe. Zdjęcia reklamowe zawsze warto zlecać profesjonalistom, ludziom którzy mają talent i przede wszystkim doświadczenie w fotografii reklamowej.
Pamiętajmy, że to obraz jest głównym impulsem zachęcającym do zapoznania się z produktem. Tu liczy się kreatywność. Firmy chcą poinformować potencjalnych klientów, że ich produkt jest najlepszy - i to właśnie fotografia reklamowa musi temu sprostać. Dopracowane aranżacje reklamowe z artystycznym zacięciem potrafią stworzyć arcydzieło z czegoś prostego. Reklama może być wszędzie - około 80% wszystkich reklam wykorzystuje fotografię. Większość ogłoszeń składa się z kilku słów i wspaniałych zdjęć, które powinny przyciągnąć uwagę widza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz